Sprid budskapet med tygpåsar

Tygpåsar har blivit ett populärt sätt att få ut sitt budskap på. Formatet med en slät yta av bomull eller polyester lämpar sig mycket bra för att trycka bilder och text på. Samtidigt är tygpåsarna populära bland konsumenter som vill bidra till en bättre miljö och gärna bär med sig en snygg tygpåse snarare än en tveksam plastpåse.

Stora budskap syns bättre

Jämfört med andra reklamprodukter såsom pennor, muggar och reklamblad så gör tygkassarnas format att man kan gå upp i skala och göra ganska stora tryck. En tygpåse är normalt ca 40 cm stor vilket är större än ett A4. Det innebär att det får plats en mening med flera ord som kan synas på tiotals meters avstånd. Hur många andra reklamprodukter kan uppfylla de egenskaperna? Jämfört med att köpa reklamplats på offentliga annonseringsutrymmen torde tygpåsar vara ett prisvärt alternativ som ofta blir mer långlivat och uppskattat.

 

Sprids i samhället tack vare konsumenten

En annan sak som ger tygkassarna en stor fördel i jämförelse med andra marknadsföringsprodukter är att de sprids i samhället tack vare konsumenterna. I och med att det är en produkt som används ute på stan när man ska gå och handla eller åka till jobbet då blir det en lång exponeringstid utomhus och i gemensamma utrymmen. Många människor bär med sig en tygkasse i väskan som de sedan tar upp när det behövs, särskilt sedan affärerna har börjat ta mer betalt för plastpåsar och papperskassar.

Snygg design är uppskattat av bäraren

Förutom att det är trevligt att få en gratis tygkasse som promotion tycker många kunder som gillar att gå runt med en tygpåse som har ett snyggt tryck. Ju bättre design och ju mer hållbar påse, desto större är chansen att tygpåsen blir långlivad och välanvänd. Det här är ett utmärkt tillfälle att stärka sitt varumärke med en snygg logotyp och grafisk formgivning.