Goodiebags med tygpåsar

Goodiebags är små påsar som brukar delas ut till kunder och viktiga personer på mässor och andra företagsrelaterade events i marknadsföringssyfte. Det är något som konsumenter och andra nyckelpersoner brukar se fram emot eftersom påsarna brukar innehålla ett par fina produkter tillsammans med annat marknadsföringsmaterial som broschyrer. Till exempel kan en goodiebag innehålla profilprodukter eller produktprover.

Miljövänliga goodiebags

Idag kräver allt fler konsumenter att företagen har en miljöpolicy för att visa att de är seriösa och bryr sig om framtiden. Tygkassar brukar generellt betraktas som miljövänliga eftersom de kan användas många gånger till skillnad från tunnare påsar i plast och papper. En tygpåse i ekologisk bomull är en miljövänlig produkt som kan ersätta de typiska goodiebagpåsarna av papper och plast. På det här sättet talar du om för mottagarna och andra betraktare att företaget följer sin miljöpolicy.

 

Tygpåsen blir en extra lyx

Att få en goodiebag ser de flesta fram emot eftersom man får gratis profilprodukter som ofta är väldigt fina. Att dessutom få en gratis tygkasse blir då en liten bonus som adderar till lyxkänslan, särskilt om tygpåsen är snygg och bär ett fint eller roligt tryck. Här kan du välja en typ av tygkasse utifrån det som passar bäst med ditt företags grafiska profil; det finns massor av olika tyger och modeller att välja bland. Du kan också naturligtvis välja färg på tygkassen, även om de flesta brukar vara svarta eller naturfärgade.

Två flugor i en smäll

Genom att lägga profilprodukterna i en tygpåse slår ni två flugor i en smäll och missar inga möjligheter till marknadsföring. En tygkasse kan leva länge och övervintra, kanske till och med anta nya former med tiden. Textil är ett riktigt långlivat material som står emot både väta och nötning. En goodiebag med sin kortlivade utstrålning kan leda till en långvarig relation om man använder tygpåsar istället för påsar av papper.